Wat is het verschil tussen een cake en biscuit?
Zowel een vanillecake als een biscuit vallen onder de noemer ‘cake’, maar toch voelen en proeven ze heel anders. Een biscuit heeft een luchtige, sponzige structuur en veert terug als je erop drukt. Er gaat geen boter in een biscuit recept en daarom is het een lichtere soort cake die goed verwerkt kan worden in een laagjestaart.
Een vanillecake is een klassieke roomboter cake waar de meeste mensen als eerste aan zullen denken bij het woord ‘cake’. Door de roomboter is de cake erg smaakvol en krijgt deze een krokante bovenkant. Maar tegelijkertijd zorgt de roomboter ervoor dat de cake zwaarder op de maag valt. Ben je benieuwd naar alle verschillen? Die lees je hier uitgebreid terug.
In principe kun je veel laagjestaarten met zowel cake als met biscuit maken, maar om een voorbeeld te geven: deze sneeuwster taart met een vulling van slagroom zou ik liever niet met cake maken. De lagen cake zullen te zwaar wegen op deze luchtig vulling.
Wanneer gebruik je cake en wanneer gebruik je een biscuit? Lees er hier alles over!
Hallo Laura
Ik heb net dit recept gemaakt en alles gedaan wat je zei.
Toch is mijn bisquit maar 5 cm geworden.
Ik heb hem gemaakt in een bakpan van 20 cm.
Laten afkoelen in de oven.
Mijn bisquit komt nooit omhoog…. ik heb voorzichtig gespatelt….
Groetjes Nandine
Als je alles hebt gedaan zoals het hoort dan weet ik ook niet wat er fout gaat Nandine. Dat is helaas vanaf een afstand niet te zeggen.
Je moet de eieren splitse de bloem zeven een wereld van verschil