Ik ben gek op crumble als dessert en maak het dan ook met enige regelmaat. Er staan inmiddels ook al meerdere soorten op het blog, dus de kans is groot dat je mijn crumbles al kent. Een kleine portie fruit crumble is ideaal om overgebleven fruit op te maken, zowel vers fruit als uit de diepvries. Of ik nou nog een klein bodempje fruit heb zitten in een doosje diepvriesfruit, of nog een paar aardbeien over heb. Ik vind het een perfecte gelegenheid om er een lekker toetje van te maken. Voor deze rood fruit crumble maakte ik wat restjes diepvriesfruit op. Het fruit doe je gewoon zo bevroren in de schaaltjes. Hoef je er alleen nog maar een kruimeldeegje bij te maken en het in de oven te zetten. Lekker makkelijk dus!
BAKTIP: Deze souffléschaaltjes (ramekins) zijn geschikt voor alle soorten recepten: ze kunnen in de oven, magnetron, vriezer en vaatwasser.



Kan de crumble ook met margarine of vloeibare bakboter?
Met margarine kan het zeker. Vloeibare bakboter heb ik niet zelf geprobeerd.