Behind the scenes: april 2017 #2

Gepost: 30 april 2017 Laatst bewerkt: 20 juni 2023

BEHIND THE SCENES: APRIL 2017 #2

Afgelopen twee weken waren leuk! Voornamelijk omdat ik er 5 in Rome doorbracht uiteraard, wat was het heerlijk! Voordat ik op vakantie kon moest er echter flink gewerkt worden en ook daarna moest ik weer flink aan de bak. Mijn nieuwe computer werd geleverd waar best wat uurtjes in gingen zitten en ik zocht heel veel foto’s uit. Best nog wel productief als ik het nu zo teruglees.

Halverwege april was het natuurlijk Pasen, ik had zelf niet echt veel op de planning staan. Omdat mijn tripje naar Rome eraan zat te komen en er nog het een en ander moest gebeuren heb ik gewoon doorgewerkt. Wel op een rustiger tempo en dat was heerlijk. Ik heb ook nog allerlei lekkers gebakken en dat nam ik mee naar mijn ouders. Hier ging ik zondagavond namelijk gourmetten.

Dinsdag was een dag waarop ik de laatste werkdingen afmaakte en verder de laatste dingen voor mijn vakantie deed. Tas inpakken, camera opladen, SD kaartjes leeg en meer van dat soort dingen. En vroeg naar bed, want om half 5 moest ik op woensdag al de deur uit.

BEHIND THE SCENES: APRIL 2017 #2

Om 7 uur vlogen we woensdag richting Italië, op naar de zon. En het mooie Rome natuurlijk. We hadden bij het boeken van onze reis ook gelijk een taxi bijgeboekt en wat is dat ideaal zeg. Ik had dat nog nooit eerder gedaan, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat ik dit nu vaker doe. We stonden met een klein half uurtje bij ons hotel voor de deur.

Na het inchecken van de bagage gingen we gelijk op pad. We liepen uiteraard gelijk verkeerd, maar dat mocht de pret niet drukken. Na onverwacht leuke straatjes van Rome te hebben gezien kwamen we aan bij Piazza Navona, misschien wel mijn favoriete plein van Rome. Daarna zagen we ook nog het Pantheon, de Trevi Fontein en Piazza Venezia met het monument van Vittorio Emanuel. Daarna was het tijd om naar ons hotel te gaan. Even opfrissen en uit eten. Het was een lange dag voor ons, dus na het eten gingen we gelijk weer terug naar het hotel.

Donderdag stond als eerst het Colosseum op de planning, we hadden een rondleiding geboekt en dat was erg leuk. We waren met een klein groepje en met zo’n tour krijg je allerlei leuke en interessante informatie. Hoewel ik hier dus al eerder was geweest, heb ik ook weer allerlei nieuwe dingen geleerd. De gids nam ons ook nog mee naar Forum Romanum waar we de high lights zagen. De rest van de dag slenterden we door Rome en bekeken de wat minder bekende plekken die in het gidsje stonden dat Chanou had meegenomen.

BEHIND THE SCENES: APRIL 2017 #2

Vrijdag moesten we vroeg op, er stond namelijk een dag Pompei en Vesuvius op het programma. Om 7:30 uur vertrok onze bus en 3 uur later waren we bij Pompei aangekomen. Toen ik hier 10 jaar geleden met school was heeft dit zo ontzettend veel indruk gemaakt en ook nu vond ik het weer bijzonder. Je ziet hier heel goed hoe de mensen 2000 jaar geleden leefden. Na Pompei gingen we de vulkaan op. Het eerste stuk doe je met de bus, de rest te voet. Ik was snipverkouden en dat vond ik de tocht dit keer best pittig maken, maar wat was het het waard zeg. Je wordt getrakteerd op een prachtig uitzicht en je kunt in de krater van de vulkaan kijken. Verwacht hier geen borrelend lava, maar als je goed kijkt zie je wel rook/stoom uit kieren komen. Afhankelijk van hoe de wind staat kun je ook een zwavellucht ruiken. Eenmaal weer terug in Rome liepen we via de Spaanse Trappen naar ons hotel toe.

Zaterdag gingen naar Vaticaanstad. We begonnen met het Vaticaanse museum, hier gingen we vrij vlot doorheen en we hebben ook niet alles bekeken. Wel de belangrijkste stukken en de Sixtijnse Kapel uiteraard, daarna gingen we door naar de Sint-Pietersbasiliek. Deze kerk is echt gigantisch groot en zo ontzettend mooi. Ik keek wederom mijn ogen uit. We klommen ook naar de top voor weer een prachtig uitzicht. Omdat dit onze laatste volle dag in Rome was deden we ’s avonds een ronde die leek op onze eerste dag. De Trevi fontein is overdag bijvoorbeeld prachtig, maar in het donker is hij ook heel mooi. Aanrader dus om ook ’s avonds enkele hoogtepunten te bekijken.

Zondag deden we eerst wat inkopen bij Campo de’ Fiori, dit plein lag naast ons hotel en hier is iedere dag een markt. Daarna staken we de Tiber over naar de wijk Trastevere, dat is een hele leuke buurt die nog niet zo heel erg toeristisch is. De botanische tuinen waren helaas gesloten op zondag en dus gingen we weer richting het hotel met wederom een stop op Piazza Navona. En toen werden we na een laatste ijsje weer opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld bracht

BEHIND THE SCENES: APRIL 2017 #2

Maandag moest ik aan de bak, maar dat vond ik ook wel weer lekker. Het grootste deel van de dag was ik bezig om mijn mail en dergelijke bij te werken. Ook werd mijn nieuwe computer eindelijk bezorgd. ’s Avonds ging ik eten bij mijn ouders die verhalen over Rome wilden horen.

Dinsdag was ik een groot deel van de dag bezig met het uitzoeken van foto’s en het inplannen van artikelen. Ook was het weer tijd om de Facetimen met Lian die alles voor de sites had bijgehouden terwijl ik weg was. ’s Avonds ging ik met mijn nieuwe computer aan de slag zodat ik daar straks lekker op kan werken. Het werkte prima op mijn laptop de laatste tijd, maar ik begon een groter scherm toch wel echt te missen.

Woensdag wilde ik eigenlijk verder gaan met mijn computer, maar ik moest eerst echt aan de slag met het schrijven van een campagne en nog wat andere blogdingen. Daarna ging ik naar Blokker om een oplossing te zoeken voor al die snoeren die bij een computer komen kijken. Nu valt het bij een iMac op zich mee in vergelijking tot de HP computer die ik had, maar in dit hoekje staat ook mijn router en nog wat andere dingen met snoeren.

Ik kocht twee plastic boxen en sneed degene met een deksel gelijk kapot. Daar kon ik al een hoop snoeren in verstoppen. Bovenop zette ik een plastic bak zonder deksel voor onder andere de apparaatjes met snoeren. Dat is een heel stuk netter geworden, geloof mij.

BEHIND THE SCENES: APRIL 2017 #2

Donderdag was Koningsdag. Ik heb al vaker laten vallen dat ik niet zoveel heb met deze dag en deed dus ook weinig bijzonders. De helft van de dag was ik aan het luieren en keek de opgenomen misdaadseries van van vorige week, ik ben dol op dit soort series en zou me volgens mij inmiddels prima redden op een plaats delict (waarschijnlijk niet, maar toch 😉 ). De andere helft van de dag zette ik bestanden over van mijn oude computer naar de nieuwe, dat is nu bijna klaar. Straks heb ik sinds jaren (ja ik weet het, heel erg) weer al mijn bestanden georganiseerd bij elkaar op één plek in plaats van minstens drie. Oh ja, ik deed ook nog de belastingaangifte. Wilde Koningsdag hoor 😛

Vrijdag was ik super productief, stond er zelf van te kijken. Ik zocht een serie foto’s uit, plande de bijbehorende artikelen in en las ook nog artikelen van Lian die ze had geschreven. Ook deze plande ik uiteraard gelijk in. ’s Middags ging ik nog even naar de supermarkt en ik werkte aan een (bak)planning voor volgende week.

En dat is het dan alweer. Het weekend en daarmee de laatste twee dagen van april houden jullie nog van mij tegoed, die komen in de volgende behind the scenes. Komende twee weken worden druk, de hele maand mei eigenlijk wel. Ik heb weer een serie bakdagen gepland staan, ga naar The Lion King, mijn ouders vieren hun verjaardag en ik bak de taarten, ga bakken bij Ikea en nog veel meer. Tussendoor houd ik je uiteraard op de hoogte via Instagram, en anders kun je over twee weken weer lezen wat ik zoal heb meegemaakt.

Links in dit artikel kunnen affiliate links zijn. Als jij via zo’n link iets koopt, krijg ik hier een kleine commissie over. Merknamen in een recept kunnen het gevolg zijn van een betaalde samenwerking.